Madeleine Vogels bezoekt de watersportvereniging de Schinkel

 Madeleine Vogels bezoekt de watersportvereniging de Schinkel

Madeleine en Carel Vogels zijn lid van deze vereniging.

Madeleine heeft op deze zondagmiddag een klein deel van haar repertoire gezongen.


Link naar het door de buurtfotograaf vervaardigde album:


Uw buurfotograaf is erfelijk belast en heeft wat speciaals met "bootjes"  
De beide grootvaders waren nl. zeevarenden.
Gedurende 28 seizoenen (1983 t/m 2011) heeft uw buurtfotograaf in de zomervakantie als betalende passagier  aan boord van  2 loggers over de Europese kunstwateren gezworven.
Het merendeel van mijn  aan boord geschreven "scheepsjournalen" staan raadpleegbaar op mijn blog

Mijn vaders-vader J.C Bender heeft zijn gehele loopbaan bij de Nederlandse rijks marine doorgebracht.
Hij heeft gevaren tussen 1886 en 1915. 
(Marine-tropen jaren tellen voor het pensioen dubbel)
Zijn nautische nalatenschap bevind zich in een zinken personele uitrustingskist met zijn naam 
J.C Bender op het deksel.
De inhoud is de loop der jaren goed doorgekomen.
Als jongste kleinzoon van mijn grootvader J.C Bender beheer ik als culturele erfgoedbeheerder 
zijn nautisch archief.
Dit persoonlijk marine reisarchief  van mijn grootvader bevat:
-Zijn zeekaarten archief, aangevuld met vele historische foto's, 
-Een volledig handmatig uitgeschreven overzicht van de ondernomen reisroutes met data van de aankomt en het vertrek van de aangedane havens.
-Zijn vakdiploma's en ontvangen koninklijke onderscheidingen. (Militaire Willemsorde)
-Zijn uiteindelijke ontslagbrief  met toekenning van het volledig pensioen met eervolle vermelding voor de aan de Nederlandse staat verrichte diensten.

Het archiefmateriaal is nu gedigitaliseerd en op het blog  https://jcbenderarchive.blogspot.com/  raadpleegbaar gemaakt voor mijn Amerikaanse familie. 
Dit zijn de nazaten van mijn vaders zuster welke met haar gezin +/- 1938 naar Amerika 
ge emigreert was.
Dit nautisch archief heeft een hoge culturele waarde en is uniek in zijn soort.
T.z.t zal dit nautisch archief  als mijn nalatenschap overgedragen worden aan het militair 
archief te 's-Gravenhage.






Reacties

Populaire posts van deze blog

Madeleine Vogels-Bayer zangeres [index van het blog]

Madeleine Vogels bezocht op 5 en 29 mei 2023 het paleis Soestdijk om te zingen en de kunstig beschilderde eieren expositie te bewonderen van haar moeder Tik Bayer-Leenman

Madeleine bezoekt de Artiesten Reünie Club in Amsterdam Slotermeer 2022-2023